Inkomplett journal ger IVO-kritik
Det är svårt att avgöra om rotfyllningen och den senare extraktionen av tanden har utförts på rätt sätt, eftersom det saknas information. (Arkivbild.)

Inkomplett journal ger IVO-kritik

Etik 10 jun 2021
Dela artikeln
Patienten anser att hon inte har fått bra tandvård, men det saknas så mycket information i journalen att Inspektionen för vård och omsorg (IVO) har svårt att avgöra om det handlar om brister i vården eller endast i dokumentationen. Därför får tandläkaren kritik.

Var vänlig logga in för att ta del av materialet.

Du har klickat på en låst artikel, som är exklusiv för Tandläkartidningens prenumeranter och Tandläkarförbundets medlemmar.
Logga in med ditt prenumerantnummer som består av sex siffror. Du hittar numret till höger på tidningens adressetikett, i vårt nyhetsbrev eller på din faktura från Tandläkartidningen.
Klicka här för att läsa mer om hur vi hanterar personuppgifter.

Om du har problem att logga in, kontakta webbredaktören. redaktionen@tandlakartidningen.se. Skicka inte ditt personnummer. Det räcker med ditt namn och din adress.
Tandläkartidningens veckonyhetsbrev
Copyright © Tandläkartidningen 2014 | Österlånggatan 43
Box 1217 | 111 82 Stockholm
Telefon 08-666 15 00 | redaktionen@tandlakartidningen.se
Ansvarig utgivare: Hilda Zollitsch