Missnöjd patient eller missnöjd kund?

Klagomål 16 sep 2021
Dela artikeln
Vem ska hantera missnöjet, och ­vilka regler gäller när det kommer till patient­sekretess? Det beror på vilka ­åtgärder som enbart betraktas som kosmetisk tandvård. Tand­läkar­tidningen har djupdykt i regelverket och försökt få tydliga svar.

Var vänlig logga in för att ta del av materialet.

Du har klickat på en låst artikel, som är exklusiv för Tandläkartidningens prenumeranter och Tandläkarförbundets medlemmar.
Logga in med ditt prenumerantnummer som består av sex siffror. Du hittar numret till höger på tidningens adressetikett, i vårt nyhetsbrev eller på din faktura från Tandläkartidningen.
Klicka här för att läsa mer om hur vi hanterar personuppgifter.

Om du har problem att logga in kontakta webbredaktören. redaktionen@tandlakartidningen.se. Skicka inte ditt personnummer. Det räcker med ditt namn och din adress.
Tandläkartidningens veckonyhetsbrev
Copyright © Tandläkartidningen 2014 | Österlånggatan 43
Box 1217 | 111 82 Stockholm
Telefon 08-666 15 00 | redaktionen@tandlakartidningen.se
Ansvarig utgivare: Hilda Zollitsch