Patientens vård fördröjdes

14 okt 2013
Dela artikeln
Patienten sökte vård för svullnad i överkäken, men först efter cirka tre och ett halvt år fick hon adekvat behandling.

Händelsen anmäldes enligt lex Maria.

Enligt IVO är det uppenbart att patienten inte upplevde sig trygg, delaktig och informerad om vården. IVO är också kritisk till att vården fördröjdes.

Läs mer i Tandläkartidningen nummer 12, som kommer ut den 17 oktober.

Text: Mats Karlsson

Dela artikeln

Kommentera artikeln:

Endast du som är medlem i Tandläkarförbundet eller prenumerant på Tandläkartidningen kan kommentera artiklarna. För att göra det måste du logga in. Därefter måste du ange ditt namn och din mejladress.

Just nu uppdaterar vi systemet. Om problemen med inloggning kvarstår om ett dygn, kontakta webbredaktören..: redaktionen@tandlakartidningen.se. Skicka inte ditt personnummer. Det räcker med ditt namn och din adress.
Tandläkartidningens veckonyhetsbrev
Copyright © Tandläkartidningen 2014 | Österlånggatan 43
Box 1217 | 111 82 Stockholm
Telefon 08-666 15 00 | redaktionen@tandlakartidningen.se
Ansvarig utgivare: Hilda Zollitsch