Personalen har tyst kunskap om klinikens vårdkvalitet
En telefon som stör, brist på tandsköterskor eller medarbetare som springer ut och in i rummet kan påverka kvaliteten på tandläkarens arbete, konstaterar Hanne Berthelsen. Foto: Colourbox

Personalen har tyst kunskap om klinikens vårdkvalitet

Kvalitet 16 nov 2020
Dela artikeln
Lyssna på personalens bedömning av vårdkvaliteten. Det kan ge en bild av hur länge tandfyllningar håller, visar ny forskning vid Malmö universitet.

Var vänlig logga in för att ta del av materialet.

Du har klickat på en låst artikel, som är exklusiv för Tandläkartidningens prenumeranter och Tandläkarförbundets medlemmar.
Logga in med ditt prenumerantnummer som består av sex siffror. Du hittar numret till höger på tidningens adressetikett, i vårt nyhetsbrev eller på din faktura från Tandläkartidningen.
Klicka här för att läsa mer om hur vi hanterar personuppgifter.

Om du har problem att logga in kontakta webbredaktören. redaktionen@tandlakartidningen.se. Skicka inte ditt personnummer. Det räcker med ditt namn och din adress.
Tandläkartidningens veckonyhetsbrev
Copyright © Tandläkartidningen 2014 | Österlånggatan 43
Box 1217 | 111 82 Stockholm
Telefon 08-666 15 00 | redaktionen@tandlakartidningen.se
Ansvarig utgivare: Hilda Zollitsch