”Inga ursäkter för att inte åtgärda brister”
Såväl patienter som vårdgivare tjänar på patientsäker vård, tycker MajLis Morhed Hultvall. Foto: Magnus Westerborn

”Inga ursäkter för att inte åtgärda brister”

intervju 14 aug 2014
Dela artikeln
Majoriteten av befolkningen är nöjd med tandvården, men IVO, Inspektionen för vård och omsorg, ser många brister i patientsäkerheten. Främst är det hos mindre vårdgivare som det inte fungerar bra, menar MajLis Morhed Hultvall inspektör vid IVO i Örebro.

Var vänlig logga in för att ta del av materialet.

Du har klickat på en låst artikel, som är exklusiv för Tandläkartidningens prenumeranter och Tandläkarförbundets medlemmar.
Logga in med ditt prenumerantnummer som består av sex siffror. Du hittar numret till höger på tidningens adressetikett, i vårt nyhetsbrev eller på din faktura från Tandläkartidningen.
Klicka här för att läsa mer om hur vi hanterar personuppgifter.

Just nu uppdaterar vi systemet. Om problemen med inloggning kvarstår om ett dygn, kontakta webbredaktören..: redaktionen@tandlakartidningen.se. Skicka inte ditt personnummer. Det räcker med ditt namn och din adress.
Tandläkartidningens veckonyhetsbrev
Copyright © Tandläkartidningen 2014 | Österlånggatan 43
Box 1217 | 111 82 Stockholm
Telefon 08-666 15 00 | redaktionen@tandlakartidningen.se
Ansvarig utgivare: Hilda Zollitsch