Köpvillkor
Köp- och prenumerationsvillkor
Senast uppdaterad: 2022-10-03
Tandläkarnas Serviceaktiebolag
Org.Nr 556154-8347
BAKGRUND
Dessa köp- och leveransvillkor (”Villkoren”) tillämpas vid beställning av fysiska/digitala varor och tjänster på Tandläkartidningens webbplats https://www.tandlakartidningen.se/ (”Webbplatsen”). Vid beställning av varor eller tjänster godkänner du Villkoren enligt nedan. Avtalet ingås i samband med att din beställning accepteras av oss.
I samband med Prenumeration skapar du ett konto på webbplatsen. Därigenom behöver du godkänna separata användarvillkor för tandlakartidningen.se.
PRISER OCH BETALNINGSVILLKOR
Alla priser på Webbplatsen anges i svenska kronor, exklusive moms. Vid beställning av produkter som ska skickas utanför Sverige tillkommer fraktavgift enligt postens taxa.
Vid försenad betalning av avi/faktura kan eventuell påminnelseavgift samt dröjsmålsränta tillkomma.
BETALNINGSLÖSNING
Vid kortbetalning samarbetar Tandläkartidningens med Klarna, som är en av Nordens ledande leverantör av betaltjänster via Internet och certifierade enligt kortindustrins nya skärpta säkerhetskrav PCI-DSS (Payment Card Industry Data Security Standard).
Vid fakturabetalning genereras en faktura vid köp.
Sveriges Tandläkarförbunds dataskyddspolicy
Så här hanterar vi dina personuppgifter
För att kunna ge dig tillgång till dina medlemsförmåner och till vår kursverksamhet behöver vi behandla personuppgifter om dig. Vi värnar om din integritet och samlar inte in fler uppgifter än vi behöver. Sveriges Tandläkarförbund är personuppgiftsansvarig för behandlingen av personuppgifter för icke medlemmar, prenumeranter och annonsörer, samt har gemensamt personuppgiftsansvar för medlemmar tillsammans med Tjänstetandläkarna (TT), Tandläkare – Egen Verksamhet (TEV), Studerandeföreningen och Riksföreningen för utbildning, forskning och specialisttandvård (SOL).
Genom att behandling av dina personuppgifter är nödvändiga för att fullgöra ett avtal, accepterar du vår dataskyddspolicy och godkänner att vi använder e-post för att skicka information till dig. Det är viktigt att du läser och förstår denna dataskyddspolicy innan du använder våra tjänster.
Läs vår dataskyddspolicy
Har du frågor?
I första hand kontakta oss på 08-6661500 eller kansli@tandlakarforbundet.se
Har du frågor om integritets- och dataskydd kan du kontakta vårat dataskyddsombud:
Annelie Abrahamsson, AdviceU AB:
annelie.abramsson@adviceu.se
För att kunna erbjuda dig Klarnas betalmetoder kan vi i kassan komma att dela dina personuppgifter i form av kontaktuppgifter och orderinformation med Klarna, för att Klarna ska kunna bedöma om du kan välja betalmetoderna, samt för att anpassa dem för dig. Dina personuppgifter som delas behandlas enligt Klarnas egen dataskyddsinformation.