Annons

Annons

Ja till förlängd tandhygienistutbildning

Riksdagen fattade igår, tisdag, beslutet att tandhygienistutbildningen bör bli treårig.

Regeringen får nu i uppdrag att ta fram ett lagförslag om en förlängd utbildning.
– Det är med stor glädje och lättnad Sveriges Tandhygienistförening tar emot beskedet, säger STHF:s ordförande Yvonne Nyblom i en kommentar på föreningens hemsida.
Tandhygienistutbildningen är idag tvåårig men möjligheten att läsa ett extra år finns på flera håll. Regeringen har tidigare sagt nej till en förlängning med hänvisning till att 60 procent av tandhygienisterna redan läser ett tredje år.

Upptäck mer