Vart femte läkemedel kan ge smakförändringar
Smakförändringarna handlade bland annat om att läkemedlen orsakade en bitter eller metallisk smak eller en dämpad smak­upplevelse.

Vart femte läkemedel kan ge smakförändringar

Forskning 10 dec 2019
Dela artikeln
Ett av fem läkemedel kan ha smakförändring som biverkan, visar en nederländsk genomgång.

Du behöver logga in för att ta del av innehållet.

Du loggar in med ditt sexsiffriga prenumerantnummer. Detta finns i vårt nyhetsbrev, på tidningens adressetikett eller på din faktura från Tandläkartidningen.

Kontakta webbredaktören om du har problem att logga inredaktionen@tandlakartidningen.se. Skicka inte ditt personnummer. Det räcker med ditt namn och din adress.
Tandläkartidningens veckonyhetsbrev
Copyright © Tandläkartidningen 2014 | Österlånggatan 43
Box 1217 | 111 82 Stockholm
Telefon 08-666 15 00 | redaktionen@tandlakartidningen.se
Ansvarig utgivare: Hilda Zollitsch